شما اگر برنامهي موبايلي براي کسب وکارتان طراحي و آماده کردهايد، و تنها به دانلود آن در اپ استورها بسنده کردهايد بايد هرچه زودتر استراتژي بازاريابي اپ را براي آن پيادهسازي کنيد تا در درياي بيگران اپليکيشنها گم نشود.
بازاريابي اپليکيشن داراي کانالهاي مختلفي است که در ادامه به بررسي آنها ميپردازيم:
1.
ASO يا بهينه سازي اپ استورها شامل تمامي فعاليتهايي است که براي افزايش رتبه و جايگاه اپليکيشنها در اپ استورها انجام ميگيرد.
در حقيقت بهينه سازي اپ استورها يکي از روشهاي بدون هزينه در بازاريابي اپليکيشن است که باعث افزايبش بازديد و نصب اپليکيشن ميشود.
ميتوان اين برداشت را کرد که ASO پيش نياز و از اولين گامهاي بازاريابي اپليکيشن است. (افزايش نصب اپليکيشن)
2. شبکههاي اجتماعي براي بازاريابي اپ
در ايران شبکهي اجتماعي پرکاربرد، اينستاگرام است، که مخاطبين زيادي دارد. اينستاگرام بدليل حضور و استفاده حداکثري افراد از اين شبکهي اجتماعي و رايگان بودن آن، به ابزار بسيار خوبي براي بازاريابي و تبليغات تبديل شده است.
براي معرفي اپليکيشن اين ابزار خوب را فراموش نکنيد. يک صفحهي اينستاگرام براي اپليکشن خود طراحي کنيد و شروع به معرفي قابليتهاي آن کنيد. لينک صفحهي دانلود اپليکيشن در اپ استور را در صفحهي اينستاگرام قرار دهيد تا کاربران راحتتر بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.
علاوه بر اينستاگرام، شما ميتوانيد از تبليغات در کانالهاي تلگرامي براي افزايش نصب اپليکيشن خود استفاده کنيد.
3. استفاده از push notification
پوش نوتيفيکيشنها به بنرهايي گفته ميشود که در صفحهي اصلي دستگاههاي موبايل يا صفحهي قفل آنها به نمايش در ميآيند و شبيه پيامهاي متني است. کاربرد اصلي پوش نوتيفيکيشنها شامل موارد زير است:
· مطلع کردن کاربران از پيشنهادهاي ويژه، ويژگيها و آپديتهاي جديد اپليکيشن
· استفاده از موقعيت مکاني کاربران براي فرستادن پيامهاي شخصي و لوکال
تحقيقات جديد نشان داده است که استفاده از Push Notification مزاياي زير را به همراه دارد:
· تعامل کاربر را با اپليکيشن تا 88 درصد افزايش ميدهد.
· 50 درصد از کاربران، Push Notification را انتخاب ميکنند و آن را مفيد ميدانند.
· 65 درصد از کاربران پس از دريافت Push Notification، اپليکيشن شما را دانلود و نصب ميکنند.
نوع ديگر اين پيامها که همراه با تصوير، ويدئو و فايل صوتي هستند به پوش نوتيفيکيشنهاي غني يا (Rich push Notification) معروف هستند. اين نوع از پيامها بدليل تعامل زياد با کاربران درصد تاثيرگذاري به مراتب بيشتري دارند.
در کل، شما با ارسال پيامهاي پوش نوتيفيکيشن ميتوانيد کاربراني که تنها براي يکبار وارد اپليکيشنتان شدهاند را تشويق به استفاده مجدد از اپليکيشن کنيد و تعامل با کاربران را افزايش دهيد.
4. استفاده از پيامهاي درون برنامهاي
استفاده از پيامهاي درون برنامهاي به افزايش تعامل و حفظ کاربران قديمي منجر ميشود. پيامهاي درون برنامهاي براي درخواست رتبهدهي و رنکينگ از کاربران و يا خريدهاي درون برنامهاي استفاده ميشود.
کلا ميتوان اهداف بازاريابي اپليکيشن را اينگونه تعريف کرد:
· افزايش آگاهي کاربران و مخاطبين از اپليکيشن
· افزايش تعداد نصب
· افزايش تعامل با کاربر
درباره این سایت